Entitats amb les que compartim el projecte: NOVACT
Durada: 12 mesos
Localització: Marroc
Aquest projecte té per objectiu contribuir a generar un entorn cultural, legal i social favorable a la plena participació política de les dones com a subjectes de dret dins la societat Marroquina. El projecte és únic combinant les capacitats de mobilització social i coordinació d’associacions claus en igualtat de gènere i millora de la democràcia participativa (FMAS, NOVACT i SUDS) i la capacitat d’incidència política en l’àmbit de la millora del sistema de partits i de la promoció de la democràcia paritària del grup de dones parlamentàries, el Collectif Associatif pour l’Observation des élections i el grup femmes parlamentaires.
El Marroc es considerat pel Gender GAP 2014 el 133 país entre 142 amb major desigualtat de gènere del món, per sota la resta dels països magrebins. La desigualtat en l’accés en l’educació així com l’alt percentatge de població analfabeta, que afecta especialment les dones de les zones rurals (64,4%), són les causes profundes de la desigualtat de gènere que es reprodueixen en totes les esferes de la vida pública i privada de les dones: herència desigual, percentatge desigual d’homes i dones incorporats al mercat de treball (0,34 en comparació amb els homes, segons gender GAP 2014), salut sexual i reproductiva precària (la mortalitat de les dones en el part es situa en 120 sobre 100.000 parts), feble participació política de les dones tant en les estructures de direcció del teixit associatiu així com de les institucions públiques i privades (només 17 dels 100 membres del parlament són dones), etc. Els socis d’aquest projecte entenen que per millorar la participació política de les dones en el país cal documentar, analitzar i interpretar les causes profundes d’aquesta disparitat, que recauen, en últim terme, en l’accés desigual a l’educació segons el sexe. Per això, aquest projecte persegueix la millora de la participació política de les dones en el Parlament Marroquí, promovent el reforç de l’accés a l’educació de les dones en el país.